星期五, 7月 10, 2009

烈火 3 之 「勤和拙」

古語有云:「將勤補拙」。有時候, 我覺得未必一定 work (得), 因為天賦亦係一個大因素。

前幾天睇烈火 3, 王喜 向 黃宗澤 講述自己的求學過程, 因為英文根底唔好, 所以幾經辛苦, 才能修畢學位課程。當中王喜更講過:「為左唔想令爸爸失望, 所以佢決定讀一次唔識, 讀十次, 讀十次唔識, 讀一百次, 讀一百次唔識, 讀一千次」黃宗澤 讚揚佢好堅毅。

睇完劇情, 心內有著一絲絲的感動, 因為..........我和王喜的求學過程雷同, 唯一不同的是 "我並不用為家計" 而費心, 十分幸福。 只可惜天資有限, 別人容易理解的數理及英文, 對我卻如 "老鼠拉龜", 加上人越大, 記性越差, 求學時糊里糊塗的應付了考試便算了 (也靠小幸運)。

記得小時候心高氣傲的我常對父母說:「我第日大個要讀大學, 要做醫生、律師,然後養你地」, 那是一個充滿憧憬的「愛的承諾」, 可惜的是 "承諾至今還未能實現", 只能怪自己太漏氣, 做事欠缺計劃 而且 天資又有限 (為人既心散又懶惰)。

於我來說, 努力讀書是為了:

1) 兌現小時候的 "部份" 承諾
2) 我還清楚記得有一次期考成績好, 媽媽爭住去學校取成績表 (和老師面談), 當時她的那一張笑臉令我至今難忘 (平時我地考得差, 通常由爸爸去領取成績表架), 因此我想令佢地高興 (雖然係 "遲來的")
3) 「感情」 和 「事業」並不是 "一分耕耘、便有一分收獲" (當中還要睇個人際遇), 讀書卻是 "你付出多少努力, 就會有多少回報"
4) 懂得更多知識, 從而加強自信心
5) 一旦考取好成績, 享受那一份 "滿足感", 又有借口約齊人去慶功 (食好野)
6) 保持競爭力, 免太快被社會淘汰
7) 唔想 "dum 懶" 個身, 我相信只要一停下來休息 (唔讀書), 之後就唔願再返學考試

最近我發現了一件事, 使我突然感觸, 平日對我進修學業唔著緊的老爸, 某天居然開口問:「你的學位課程還要讀幾耐? 仲有幾多科才畢業呀?」回答佢之後我在想:「老爸一向也不理會我的讀書詳程, 何解今天會o甘問的呢? 唔通佢為我的學業而緊張? 抑或佢關心何時才可出席我的畢業禮? 還是佢年紀大, 擔心身體有毛病, 想我盡快畢業呢?」

希望係我 "多心", 其實我知道父母心中所想, 既想子女成龍成鳳, 亦想佢地活得開心健康! 有時不宣之於口係無謂強加壓力在我地身上, 再者, 明知我地的天份, 強迫又有何用呀? 所以即使修畢學位有多艱辛, 我都想趁年青時嘗試 (因為成績不佳, 路途不夠別人的平坦, 但不打緊, 只要用心去做, 花多些時間一樣可以完成), 那時候........自小的夢想 和 父母的心願又可一起達成了!

就像是遲了 10 年的夢啊! 心內都暗暗佩服自己的堅毅架! 另邊廂卻慶幸自己仍是單身, 不用供車供樓, 也不用養育子女, 否則.......何來o甘多 "閒錢" 去完成夢想? 上天總會在適當的時候, 比一條 "既有而無形" 的路你去行。

沒有留言: