星期六, 1月 19, 2008

烹飪

由小學六年級開始, 初接觸烹飪, 啟蒙老師係 "我爸爸", 多謝晒!!! 因為媽媽患病要療養, 因此爸爸每天放工後會買餸, 然後趕回家, 一邊在旁口術的教我煮飯 (洗米、較米水) 、預備材料 (摘及洗菜、切肉、醃肉)、煮餸 (炒菜、小炒、炆焗)等, 當時的拿手菜式係:蒸排骨 (只要將排骨洗淨、索乾水、再用調味料醃製、放在飯煲內與飯一齊煮便成) 好簡單呢!

中學開始有 "家政課" 啦! 好野!! 好開心呢, 因為一向自以為 "男仔頭" 的我, 原來感到自己對烹飪也好有興趣的, 好想學多 d 菜色, 而且學校的 "架撐" 又齊全 (有 d 甚至在家中也未見過呢, 如:量匙), 當時學過 原隻碗的鮮奶燉蛋白 (還特意從大埔的學校 "保護它" 至沙田家中和家人品嚐, 好傻呀! 因為怕大力搖晃, 會 "散" 晒。)、焗豬扒飯、曲奇餅、石頭蛋糕、蘿蔔糕等等。 由於跟足老師的指示, 而且老師又全程 "望實" 我地有無出錯, 因此 "味道" 也見得人的。

課餘時候, 記得我問 "有心人" 借左一份 "德信學校" 的蛋糕筆記, 自始每個週末也開爐整餅, 可惜天資有限而自學的我, 連一個普通而簡單的 "清蛋糕" 也試過不下十次, 才成功一次咋! 認真係o徒錢o徒時間, 不過就好好玩!

享受烹飪, 其實係一種樂趣 (當然指偶然的煮食, 如果天天要煮, 就會唔知煮 mug, 無晒煮意) 而且在學習製作的過程中, 令我 "體會得至深" 的係 「原來煮一餐飯唔簡單」 (由諗煮什麼、買餸、格價及質數比較、材料預備、煲湯、煮餸、食後清理餐桌、洗碗、抹桌、倒垃圾), 當中幾多工序, 包含左幾多時間 (幾乎4-6 小時) 和心機。

所以話每天的烹調者 (多數是媽媽) 付出o甘多時間心機去煮一餐飯, 為的.......只係伴侶、子女每天回家共聚, 可吃一頓好的, 感受 (欣賞) 媽媽 (家) 的溫暖, 幾o甘偉大呢!!

所以作為伴侶、子女者應該心內感激媽媽的同時, 亦要幫忙減輕部份佢的工作, 遇上 "好味" 的餸菜, 也該大聲的表揚讚賞、以作鼓勵, 才會令烹調者心甜的 "繼續為你服務", 難道你想每天在外吃味精嗎?

當你親身 "領略" 過烹飪為何物, 再幻想自己要天天面對 E 個挑戰, 你才會發覺原來要每天烹飪, 真的殊不容易, 如果烹調者沒有 "愛" 品味者的那份心, 好難撐得住, 長期作戰啊!

1 則留言:

Unknown 說...

無一樣嘢是從一開始便易做、得到。所以我會用心欣賞別人,用心品嚐,因這都是用錢也買不到的。