星期三, 3月 05, 2008

福蔭

以前的社會 "機會" 比較多, 因此好多人都係白手興家的 (又或者創業), 除了佢地一生努力奮鬥賺錢外, 還要 "死慳死抵" 才累積到一筆財富 (又或者商譽), 有一天佢地百年歸老時, 佢地的財產好多時 "順理成章" 的交比下一代。

E 一 D 就係所謂的 "福蔭" 了, 常聽人說:「前人耕田, 後人享福」就係 E 一個意思了! 又聽人講:「富.....不過三代」因為部份的後人在接管前人的財產後, 不懂善用, 只懂揮霍, 最終也落得 "山窮水盡" 的下場。

點解佢地會「不懂善用, 只懂揮霍」呢? 就係因為佢地唔識 "珍惜" 前人的財產, 覺得一切也是理所當然的事, 又或者佢地根本從未 "領略過辛勞工作賺錢, 要慳儉的儲錢", 既不知當中的 "苦", 又何以知道要 "珍惜善用" 呢?

"福蔭" 乃係前人愛錫後人的表現, 並不是理所當然的事。引申說如果父母事事太保護子女, 不捨得佢地跌低 (挫折), 不忍見佢傷心 (受傷), 那子女可難 "長大" 啊! 要知道每個人也是經歷過無數的跌低, 才學懂走路的。

不是說 "不愛" 子女, 只係 "精神" 比 "物質" 的支持會更好、更有力! 而且未到最後, 也盡量別把前人的 "福蔭" 交到後人手上, 以免佢地 "守株待兔, 以逸代勞" 啊! 否則, 你愛佢的 "福蔭" 卻無辜變成了 "害佢唔長進" 的武器了。

4 則留言:

Unknown 說...

可能係,不要削奪他們學野權利,但我想講易做難。(不忍心)
不過我反而感受學會一樣野,要我和他一起玩、一起學習之餘;對外也要做傍樣。如我不習慣早上見人叫早晨,但有了他,自己想他做,自己首先做給他看先,希望他會學習。

匿名 說...

對, 這就是所謂的 「身教」!!

有研究指出 「父母對子女所作的身教, 足以勝過孩子在書本上學到的知識」 因為 "身教" 快而直接, 而書本知識則需要子女慢慢學習、咀嚼及吸收, 效果比較慢。

父母是孩子的 "領航員" (好比船長一般), 因此父母的一舉一動對孩子也影響深遠啊!

匿名 說...

父母是孩子的 "領航員", 十分同意你的講法, 待我好好學習, [xyxyxy], 請你領略箇中意思吧。

匿名 說...

鬼馬的 KK!!!!!!!!!