星期六, 5月 01, 2010

因小失大, 本末倒置

最近天氣時冷時熱, 開始入夏, 正正是芒果、榴槤等美果上場的時候, 行過檔口時, 那陣飄來的香氣, 實在引死人!

一名患病已久未癒的婦人, 咳到甩肺嘔痰, 晚上睡不熟, 胃口也不好, 每次經過檔口時, 總會對芒果仔行注目禮, 而且 $10 / 份 大大份, 狀似好抵, 很有買下它的衝動, 此時佢身旁總會出現一個 "阻止佢購買的糾察", 說要待佢病好才准買, 婦人唯有 "望芒輕嘆" 的無癮離開。

一次婦人獨個外出, 就偷偷的買左一份芒果仔回家, 說買來 "擺o下聞o下" 都好喎!!  結果當日佢立即食左兩個芒果仔, 好轉左少少的咳嗽, 又轉差起上來, 咳到喉嚨損 兼 無覺瞓, 在旁的人只有替佢擔心、戥佢辛苦。當晚家人並無怪責她。

翌日到中醫診所覆診, 醫師說婦人體內 "太濕", 排唔走 d 痰, 所以咳得好辛苦, 需知道 "芒果" 乃係 "濕熱" 之物, 而且味甜惹痰, 病情轉差的原因擺在眼前。

離開診所後, 糾察忍不住的狠狠話佢:「嗱......你係我長輩, 我都不便責怪你, 而家係醫師話你咋!!  D 芒果無錯係又平、又靚、又抵食 ($10/ 份), 而家食到身體o甘樣, 再睇醫生, 不如慳返 $10, 又唔駛自己辛苦啦! 你係唔係唔想好返呀? 返家後立即掉晒 d 芒果呀!」

人生有時真的幾無常, 因為健康長久伴在自己身邊, 所以不察覺它的可貴, 直到一天, 你發現 "可能" 會突然失去它時, 那時候便後悔莫及啊!  雖然我天性好 "為食", 但而家開始唔比自己o甘放任了 (要學懂收斂、有節制的飲食), 免得損害健康, 睇多多醫生都補唔返, 自己又要受苦, 同埋........家人都會擔心 (正如佢地病時, 我在旁擔心佢地一樣)。

最近心態轉變左 ─── 以前我成日覺得 "有衣食" 係一種美德, 本著食得唔好 "o徙" 的道理, 總會將食物盡量吃光, 甚至幾乎撐爆肚皮 及 頂住個胃, 其實係虐待緊 "自己的腸胃", 強加諸它們的負荷。不過而家人大左, 反而覺得健康可貴, 已經成日比錢中醫師賺, 如果損害健康的野都成日食 (唔戒口), o甘不如唔好睇中醫, 慳返高昂醫藥費 好過 慳 幾十蚊食物錢, 係唔係??  除了錢銀外, 自己還要身受其苦, 值得嗎?

所以我學識 "唔好因小失大、本末倒置" 囉!!!!!  願大家都健健康康、平平安安!

沒有留言: