星期三, 6月 13, 2007

係牙 vs 係呀

有一位朋友, 當你同佢講o野時, 佢經常漫不經心的回應一句:「係牙?」 (註: "牙" 用低音發聲, 意思指懷疑), 其實這句兩個字的說話只是朋友的 "口頭禪", 不過當你有時期待佢比有建設性回應的時候, 少不免感到 "被敷衍", 大感沒趣。

終於有一次同佢傾計, 佢亦回答:「係牙?」然後我應道:「係..呀..!!!」(註: "呀" 用高音大聲的說出, 兩個字的語氣要拖長而堅定」, 佢冷不防我有此一句, 十分尷尬的陪笑。

有時候我地不知不覺會有自己的一套小動作、口頭禪, 卻唔知它所帶來的後果, 難免令唔熟識你的人誤會, 因此都要靠朋友、家人的提點去改善。朋友也正在努力的改善中。

2 則留言:

匿名 說...

其實好多人都有口頭語,有些人說話的聲線語氣很柔和很悅耳,~~但有些人郤相反,這点往往造成人輿人之間的誤會,甚至沖突.
点解大家唔可以多点體諒一下呢?咁就可減少很多不必要的煩腦啦!!
講話也真是一門學問呀!
但如果在講話之前,要將想講既先要過濾,咁唔係好辛苦咩!!
總之都係一句--亙相體諒吧!

Big Mac 說...

朋友之間總會互相體諒, 否則好難成為好朋友架!

但若果朋友見到你犯錯, 又或做出惹人誤會的事, 對此視而不見, 不提點你。恐怕令更多唔熟識你的人誤會左你, 咪仲唔好。

因此善意的勸導是好的, 人不是應該終生學習, 努力改善自己嗎? 在別人體諒自己之時, 自己也要作出適當的讓步 (去改善), 否則別人的體諒便被當作 "奉旨" 了 (那對朋友也不太公平喔)。

舉個例:一對夫妻在生活的細節上唔協調, 妻子嫌丈夫"無手尾", 令屋企好凌亂, 已經多次因此而鬧得不快。

如果丈夫認為:「夫妻不是體諒對方嗎? 要我時刻記住 "有手尾" 會好困難、好辛苦架。」

作為太太的會認為:「我可以體諒部份 (小凌亂), 而不是連 "企" 的地方也沒有, 我體諒你的同時, 你又是否當作 "老馮" 的 (我必要接受你這行為), 你可以顧及一下我的感受嗎? 可作出有限的改善嗎?