星期三, 11月 22, 2006

台灣之旅 (二)

文化差異

未去台灣之前, 一向對台灣的印象一般 (不太好) , 因為覺得:
1) 阿扁「面皮厚」, 貪污也不下台, 亦不回應 (之後好耐才有反應)
2) 電視上經常見到議會內打交的場面, 令我覺得台灣人是 「野蠻民族」
3) 工作上交過手的台灣人, 尤以男士居多, 好多也很「孤寒」, 為省一個幾毫, 扭盡六壬, 出盡辦法, 即使抓爛面也在所不計。

今次到過台灣旅遊後, 發現大部份的台灣人好 nice (平易近人), 當我有需要時, 佢地會好樂意幫助我。佢地亦唔係好似大陸的打扮o甘 “娘”, 後生的甚至可用 “潮”來形容, 同一般香港旺角、銅鑼灣的青年打扮無異。

佢地的步伐 (生活) 比香港人慢, 所以舉止也比香港人優雅 「例如:佢地唔會因為趕時間而在扶手電梯上 “橫衝直撞”, 而係唔行的人自動靠右企, 不會阻礙需要步行上電梯的人(靠左行)。 撞到人會講:對唔住。 會讓座比有需要人士 (捷運內設有 “博愛位” 專 for 此等有需要人士)。) 我覺得哩樣o野同社會文化好有關係, 台灣人比我想像中有禮貌得多了。反之我為香港人(尤其是年青人) 和老人與孕婦爭座位者而感到汗顏。

記得細個果時, 社會上都經常出現幫人、讓座等場面, 而家卻越來越少見, 是什麼原因令人與人之間的關係變得越來越冷漠和陌生? 因為太多騙案? 因為太多新移民將國內 「爭左先, 怕蝕低」的心態傳到香港? 還是香港人被同化了 (不排隊, 不守規矩)?

我好懷念細個時的 “獅子山下” 大家同舟共濟, 唔怕蝕低、艱苦一齊去拚博的香港精神。現今太多人”練精學懶” 走精面了, 太可惜啦香港人!!!!!!!!

沒有留言: